МАРКЕТИНГОВЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ И РАЗРАБОТКИ

В каталоге представлены готовые маркетинговые исследования рынков практически по всем отраслям бизнеса. При анализе рынков товаров и услуг использовались современные методы маркетинговых разработок. Вы также можете заказать индивидуальные аналитические отчёты по различным товарам и рынкам.

Остались вопросы по содержанию маркетингового отчёта?

Заполните форму и персональный менеджер ответит на Ваши вопросы.

Я согласен(на) с пользовательским соглашением *

Найти исследование

Бесплатная аналитика

Russian vegetable oil market: state and development trends (артикул: 03689 29294)

Дата выхода отчета: 20 Апреля 2009
География исследования: Россия
Период исследования: 2009
Количество страниц: 84
Язык отчета: Русский
Способ предоставления: электронный

Вы можете заказать данный отчёт в режиме on-line прямо сейчас, заполнив небольшую форму регистрации. Заказ отчёта не обязывает к его покупке. После получения заказа на отчёт с Вами свяжется наш менеджер.

Не нашли подходящее исследование?

Если данный отчёт Вам не подходит, Вы можете:

  • 1. Заказать обновление с уточнением структуры отчёта
  • 2. по Вашей теме
  • 3. по Вашей теме
  • Полное описание отчета

    Main research objectives are:

    1. Environment and economic activity estimation in terms of analysis of business processes occurring on the Russian market of vegetable oil.
    The research period is 2004-2008.
    2. Revelation of development tendencies of the Russian vegetable oil market, expediency definition and possibilities of investors penetrate to it in conditions of turbulent market environment.
    The general trends and development forecasts of the Russian vegetable oil market are considered over near-term outlook.

    Information sources:

    1. Reports of the Federal State Statistic Service, and Russian Federal Customs Service.
    2. Companies press releases, branch and expert estimations of mass-media.
    3. Own informational resource and extensive enterprises database of Information Agency «CredInform North-West ».

    Outlook content:

    This review is dedicated to description of vegetable oil market in correlation with oil-yielding crops market.
    The attention in review was focused on condition of vegetable oil market and role of the state and corporate sector in vegetable oil manufacture development. Manufacturers, sellers and trade turnover participants of vegetable oil in Russia are considered.
    The question of import/export vegetable oil deliveries to Russia during 2006-2008 is studied in detail.
    Also the review contains data on market trends under crisis conditions, and information on leading players of vegetable oil.

    General conclusions:

    From the middle of 2007 to the beginning of 2008 some recession was observed in the vegetable oil market because of negative volumes trend of oil-bearing plants croppage that has resulted in growth prices for raw materials and final production. Nevertheless, favorable weather in agricultural season of 2008 created preconditions for increase in offer of raw materials in the market and decline in manufacturers prices.
    As from the second half of 2008 one can observe a saturation of the vegetable oil market. In this connection, within September – November of 2008 it has already exported 132 thousand ton in comparison with 2006 that was the most productive year, as to export it has increased approximately in 2 times.
    According to experts, on the Russian market of vegetable oil works more than 100 enterprises. Though there are about 10 large players define situation in industry. The majority of these enterprises are in holdings structure and industrial companies. The largest of them are agroholding Yug Rusi trade mark Zolotaya cemechka, includes members from among solvent-extraction plant, terminals on transfer of grain and oil in the Rostov region, elevators and more than 20 agricultural enterprise in the south of Russia; APIK, “EFKO” (“Sloboda”, Altero), uniting several elevators, oil plant and solvent-extraction plant.
    During last years situation on the vegetable oil market is unstable. State intrusion in regulation of food market is required, a part of risks for the agricultural goods the state must undertake. Before beginning of agricultural works it is necessary to set minimum purchasing prices on sunflower on which the state guarantees a purchase of sunflower from agricultural manufacturer.
    Within a season of 2008/09 the further development of the Russian vegetable oil market will depend on growth of vegetable oils resources connected with a high sunflower harvest in the current year and low price level on it. Considerable reduction of prices is observed on the market of bulk vegetable oils.

  • Подробное оглавление/содержание отчёта

    Contents:

    1    General characteristic of vegetable oils market    
    2    Specifics of vegetable oils market    
    2.1    Russian market of oil-bearing and grain crops as a basis of vegetable oils market    
    2.2    Production aspect    
    2.3    Price characteristics    
    2.4    Segmentation of vegetable oils market
    2.5    Regional aspect, specifics of distribution system    
    2.6    Estimations and participants opinions of vegetable oils market    
    3    Foreign trade turnover structure of the vegetable oil market    
    3.1    Foreign trade turnover of soya oil (commodity group 1507) in Russia in 2008    
    3.2    Foreign trade turnover of olive oil (commodity group 1509) in Russia in 2008
    3.3    Foreign trade turnover of sunflower oil (commodity group 1512) in Russia in 2008   

    4    Branch development trends of the vegetable oil market    
    5    The leaders of the Russian vegetable oil market and their characteristic    
    5.1    Leading vegetable oil  manufacturers     
    5.2    Retail trade leaders of vegetable oil    
    5.3    Active participants of foreign trade turnover of vegetable oil    

  • Перечень приложений

    Tables:

    1.1. Key financial figures of some leading companies on the vegetable oil market
    2.1 Croppage of grain and oil-yielding cultures in all categories of Russian Federation economy
    2.2. Areas under crops, croppage and productivity of sunflower
    2.3. Average prices on oil- bearing cultures on the world market in January-March of 2007-2008
    2.4. The largest manufacturers (top-10) of vegetable oils in Russia detailed on annual turnover
    2.5. Key financial indicators of  vegetable oil leading manufacturers on  Russian market
    2.6. The largest manufacturers (top-10) of vegetative refined oils in Russia by annual turnover
    2.7 Key financial indicators of leading manufacturers of vegetable refined oils on the Russian market
    2.8. Sale prices on vegetable oil of Х company since 18.02.2009
    2.9. Vegetable oil manufacture in Russia in 2008
    3.1. Volumes and trend of vegetable oil foreign trade turnover in 2006-2008
    3.2. Characteristic of foreign commodity codes group “Vegetable oil”
    3.3. Import and export volumes of vegetable oil deliveries in 2008 detailed on foreign commodity codes group
    3.4. Deliveries volumes of soya oil to Russia in 2008 detailed on consignors countries
    3.5. Import volume of soya oil to Russia in 2008 detailed on consignees
    3.6. Deliveries volumes of soya oil from Russia in 2008 detailed on consignees countries
    3.7. Export volumes of soya oil from Russia in 2008 detailed on consignors
    3.8. Deliveries volumes of olive oil to Russia in 2008 detailed on consignors countries
    3.9. Import volume of olive oil to Russia in 2008 detailed on consignees
    3.10. Deliveries volumes of olive oil from Russia in 2008 detailed on consignees countries
    3.11. Export volumes of olive oil from Russia in 2008 detailed on consignors
    3.12. Deliveries volumes of sunflower oil to Russia in 2008 detailed on consignors countries
    3.13. Import volume of sunflower oil to Russia in 2008 detailed on consignees
    3.14. Deliveries volumes of sunflower oil from Russia in 2008 detailed on consignees countries
    3.15. Export volumes of sunflower oil from Russia in 2008 detailed on consignors
    4.1. Resources forecast of vegetable oils in Russia for 2012

    Diagrams:

    1.1. Shares of various manufacturers on the vegetable oils market in Russia in 2008
    2.1. Manufactures trend of fat-and oil production
    2.2 Sharechanging of separate kinds of vegetable oils in total Russian resources in 2007-2008
    2.3 Trends of Russian creameries capacities and index of their use
    2.4. Trends of the European prices on vegetable oil
    2.5. Manufacture of sunflower oil, stocks and realization of vegetable oils by wholesale trade in 2008
    2.6. Shares of various regions in general Russian manufacture of vegetable oil in 2008
    3.1. Consignors countries geography of soya oil to Russia in 2008 in kind (TOP 10)
    3.2. Consignors countries geography of soya oil to Russia in 2008 in cost value (TOP 10)
    3.3. Consignees countries geography of soya oil from Russia in 2008in kind (TOP 10)
    3.4. Consignees countries geography of soya oil from Russia in 2008 in cost  value (TOP 10)
    3.5. Consignors countries geography of olive oil to Russia in 2008 in kind (TOP 10)
    3.6. Consignors countries geography of olive oil to Russia in 2008 in cost value (TOP 10)
    3.7. Consignees countries geography of olive oil from Russia in 2008 in kind (TOP 10)
    3.8. Consignees countries geography of olive oil from Russia in 2008  in cost value (TOP 10)
    3.9. Consignors countries geography of sunflower oil to Russia in 2008 in kind (TOP 10)
    3.10. Consignors countries geography of sunflower oil to Russia in 2008 in cost value (TOP 10)
    3.11. Consignees countries geography of sunflower oil from Russia in 2008 in kind (TOP 10)
    3.12. Consignees countries geography of sunflower oil from Russia in 2008 in cost value (TOP 10)

    Figures:

    1. Example of the brief supplemental information on a company
    2. Analysis of financial figures of a firm "X"
    3. Analysis of foreign trade activities of a firm "X"

Другие исследования по теме
Название исследования Цена, руб.
Рынок растительных масел в Китае: комплексный анализ и прогноз - 2024

Регион: Китай

Дата выхода: 19.04.24

150 000
Российский рынок подсолнечного масла: комплексный анализ и прогноз - 2024

Регион: Россия

Дата выхода: 17.04.24

118 350
Российский рынок рапсового масла: комплексный анализ и прогноз - 2023

Регион: Россия

Дата выхода: 17.04.24

118 350
Российский рынок соевого масла: комплексный анализ и прогноз - 2024

Регион: Россия

Дата выхода: 17.04.24

118 350
Российский рынок растительных масел: комплексный анализ и прогноз - 2024

Регион: Россия

Дата выхода: 17.04.24

118 350
Актуальные исследования и бизнес-планы
  • Маркетинговое исследование “Российский рынок майонеза”
    МЕТОДОЛОГИЯ ПРОВЕДЕНИЯ ИССЛЕДОВАНИЯ
    СПИСОК ГРАФИКОВ, ДИАГРАММ И ТАБЛИЦ
    1. НАСЕЛЕНИЕ РОССИИ
    1.1. Динамика численности населения
    1.2. Динамика уровня жизни населения
    2. КЛАССИФИКАЦИЯ МАЙОНЕЗА
    2.1. Описание майонеза
    2.2. Разновидности майонеза
    2.3. Технология производства майонеза
    3. ПОТРЕБЛЕНИЕ МАЙОНЕЗА В РОССИИ 4. ПРОИЗВОДСТВО МАЙОНЕЗА В РОССИИ
    4.1. Объемы производства майонеза в России по годам
    4.2. Объемы производства майонеза в России по месяцам (с учетом 2009 года)
    4.3. Динамика производства майонеза в федеральных округах РФ
    4.4. Структура производства майонеза по федеральным округам РФ
    4.5. Динамика производства майонеза в регионах РФ
    4.6. Региональная структура производства майонеза
    4.7. Крупнейшие производственные предприятия
    5. АНАЛИЗ КОНКУРЕНЦИИ НА РОССИЙСКОМ РЫНКЕ МАЙОНЕЗА
    5.1. Структура рынка майонеза по компаниям
    5.2. ЗАО «Эссен Продакшн АГ»
    5.3. Холдинг «Солнечные Продукты»
    5.4. «НМЖК»
    5.5. Холдинг «ЭФКО»
    5.6. ООО «СКИТ»
    5.7. «Юнилевер»
    6. ЦЕНЫ НА МАЙОНЕЗ
    6.1. Цены производителей на майонез
    6.2. Розничные цены на майонез…
  • Российский рынок растительного масла. предварительные итоги 2010 г. и прогноз до 2014 г.
    1 Содержание
    2 Введение 6
    3 Методологическая часть 7
    3.1 Описание типа исследования 7
    3.2 Объект исследования 7
    3.3 Цели и задачи исследования 7
    3.4 География исследования 7
    3.5 Время проведения исследования 7
    3.6 Методы сбора данных 7
    4 Макроэкономическая конъюнктура 9
    4.1 Основные макроэкономические показатели 9
    4.1.1 Динамика валового внутреннего продукта 9
    4.1.2 Промышленное производство 10
    4.1.3 Уровень инфляции 11
    4.1.4 Инвестиции 14
    4.1.5 Розничная торговля 15
    5 Описание отрасли 17
    5.1 Мировой рынок растительных масел 18
    5.2 Описание влияющих рынков. Рынок сырья – масличные культуры 23
    5.3 Описание смежных рынков 29
    5.3.1 Рынок маргариновой продукции и майонеза 31
    6 Сегментация рынка 33
    6.1 Определение продукции 33
    6.2 Сегментирование рынка по технологии использования и способу употребления готовой продукции 33
    6.3 Сегментирование рынка по технологии производства продукции и степени очистки 33
    6.4 Сегментирование рынка продукции по виду жиросодержащего сырья 34
    6.5 Сегментирование рынка по видам и объему упаковки 35
    6.6 Ценовое сегментирование рынка 35
    6.7 Тенденции в различных сегментах рынка 37
  • Рынок сливочного масла и маргарина
    МЕТОДОЛОГИЯ ПРОВЕДЕНИЯ ИССЛЕДОВАНИЯ
    СПИСОК ГРАФИКОВ, ДИАГРАММ, ТАБЛИЦ И СХЕМ
    1. ПАРАМЕТРЫ РОССИЙСКИХ ПОТРЕБИТЕЛЕЙ
    2. КЛАССИФИКАЦИЯ СЛИВОЧНОГО МАСЛА
    3. КЛАССИФИКАЦИЯ МАРГАРИНА
    4. ОТЛИЧИЕ СЛИВОЧНОГО МАСЛА И МАРГАРИНА ОТ СПРЕДОВ
    5. ОБЪЕМ РОССИЙСКОГО РЫНКА СЛИВОЧНОГО МАСЛА
    5.1. Динамика объема рынка сливочного масла по годам
    5.2. Динамика объема рынка сливочного масла по месяцам (с учетом 2009 года)
    5.3. Доля импорта на российском рынке сливочного масла
    5.4. Динамика доли импорта на рынке сливочного масла
    6. ОБЪЕМ РОССИЙСКОГО РЫНКА МАРГАРИНА
    6.1. Динамика объема рынка маргарина по годам
    6.2. Динамика объема рынка маргарина по месяцам (с учетом 2009 года)
    6.3. Доля импорта на российском рынке маргарина
    6.4. Динамика доли импорта на рынке маргарина
    7. АНАЛИЗ РОЗНИЧНЫХ ПРОДАЖ ЖИВОТНОГО МАСЛА
    7.1. Динамика розничных продаж по годам
    7.2. Динамика розничных продаж по кварталам
    7.3. Структура розничных продаж по федеральным округам РФ
    7.4. Крупнейшие регионы РФ по розничным продажам
    7.5. Региональная структура розничных продаж
    8. АНАЛИЗ РОЗНИЧНЫХ ПРОДАЖ МАРГАРИНОВОЙ ПРОДУКЦИИ
    8.1. Динамика розничных продаж по годам
    8.2. Динамика розничных продаж…
  • Исследование рынка сливочного масла Украины
    1. Обзор рынка сливочного масла
    1.1 Общая характеристика товара
    1.2. Структура рынка
    1.3. Емкость рынка и динамика развития
    1.4. Анализ экспортно-импортных показателей на рынке в 2010 году
    1.4.1. Анализ импорта
    1.4.2. Анализ экспорта
    1.5. Проблемы рынка
    1.6. Прогноз развития рынка на 2-3 года
    2. Конкуренция
    2.1. Анализ конкурентной среды и ключевых игроков рынка
    2.2. Маркетинговая политика
    2.3. Ценовая политика
    3. Потребители
    3.1. Сезонность
    3.2. Сегментация потребителей
    3.3. Региональные особенности потребления
    3.4. Предпочтения потребителей ИСТОЧНИКИ ИНФОРМАЦИИ:
    Государственный комитет статистики Украины, «Молочное дело», «BIZ.liga.net», «Бизнес», «Справочник потребителя», «РосБизнесКонсалтинг», «Униан», «WebAgro.net», «Агронеделя», «Агроперспектива» и др.


Навигация по разделу маркетинговые исследования
  • Все отрасли
Без маркетингового исследования невозможно себе представить эффективную работу любого коммерческого предприятия. Поэтому точные исследования являются огромным конкурентным преимуществом. Так как маркетинговое исследование подразумевает целый комплекс работ, включающий в себя поиск, сбор, систематизацию и анализ данных на рынке, то самостоятельное его проведение не представляется эффективным. Выгоднее купить уже готовый маркетинговый отчёт или заказать индивидуальное исследование рынка. В нашем каталоге вы найдёте рыночные исследования практически по всем отраслям экономики и сможете скачать их сразу после оплаты. Наши специалисты также готовы подготовить индивидуальное исследование рынка по интересующему Вас товару или услуге.