МАРКЕТИНГОВЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ И РАЗРАБОТКИ

В каталоге представлены готовые маркетинговые исследования рынков практически по всем отраслям бизнеса. При анализе рынков товаров и услуг использовались современные методы маркетинговых разработок. Вы также можете заказать индивидуальные аналитические отчёты по различным товарам и рынкам.

Остались вопросы по содержанию маркетингового отчёта?

Заполните форму и персональный менеджер ответит на Ваши вопросы.

Я согласен(на) с пользовательским соглашением *

Найти исследование

Бесплатная аналитика

Russian work clothes market: state and development trends (артикул: 00922 29294)

Дата выхода отчета: 16 Июня 2008
География исследования: Россия
Период исследования: 2003-2007
Количество страниц: 53
Язык отчета: Русский
Способ предоставления: электронный

Вы можете заказать данный отчёт в режиме on-line прямо сейчас, заполнив небольшую форму регистрации. Заказ отчёта не обязывает к его покупке. После получения заказа на отчёт с Вами свяжется наш менеджер.

Не нашли подходящее исследование?

Если данный отчёт Вам не подходит, Вы можете:

  • 1. Заказать обновление с уточнением структуры отчёта
  • 2. по Вашей теме
  • 3. по Вашей теме
  • Полное описание отчета

    Main research objectives are:

    1. State estimation and development prospects of the Russian work clothes market from standpoint of investment appeal.

    2. Expediency definition and possibilities of investors penetrate to the Russian work clothes market.

    The research period is 2003-2007. The general trends and development forecasts of the Russian work clothes market are considered over near-term outlook.

    Information sources:

    1. Statistical data and forecasting information of Ministry of Economic Development and Trade, Ministry of Public Health and Social Development, Federal State Statistic Service, and Federal Customs Service of Russia.

    2. Companies press releases, branch and expert estimations of mass-media.

    3. Own informational resource and extensive enterprises database of Information Agency «CredInform – North-West».

    General conclusions:

    According to expert’s opinion the Russian work clothes market is on a stage of active development. Moreover the Russian work clothes market in a whole is the most perspective segment of the textile branch. The main feature of the Russian work clothes market is constant expansion and renewal of assortment in light of modern scientific recommendations and consumer priorities.

    Companies’ management is getting on to fact that matters of industrial security and labor protection are not only calculations showing how many mittens and dressing growns must be purchased. It is inseparably associated with corporative personnel policy and with operational comfort.

    Domestic manufacturers and distributors of work clothes are key market participants. Some of them produce undress clothes and footwear together with work clothes. According to specialist’s opinion, three largest players of work clothes market are VOSTOK-SERVIS Association of Textile and Light and Industry Enterprises, ZAO Trakt and OOO Tekhnoavia. The concentration ratios of these companies are more than 30%.

    Work clothes products in composition of individual self-defense group are sold through specialized shops, department stores, manufactured goods stores and etc. The largest center of work clothes sales have been opened in Moscow in 2007. Internet becomes one of significant distribution channels of work clothes. It is especially convenient for organizations regionally located far from basic centers of work clothes manufacture.

    Most of market players advance the opinion of work clothes market perspective and it year-on-year growth. Many companies specify that part of market is in a shadow and its real volume is more. Some of market participants suppose that foreign manufacturers don’t compete domestic companies. They note that foreign companies engage in raw material supply for sewing work clothes or Russian agents import made-up work clothes from Asia and sell it in Russia by their brands.

    The brief information on the leading companies of the Russian work clothes market is presented in the report as well. For more information on participants of the Russian work clothes market see Companies Directories created by «CredInform – North-West», in which companies are grouped using main code of Russian National Classifier of Economic Activities (OKVED), and also Branch Enterprises Databases.

    More detailed information on any firm can be received on-line at Agency website where in accessible form reference company data is presented not only, but also in comparative form its financial figures, foreign economic activity data and etc.

  • Подробное оглавление/содержание отчёта

    Contents:

    1. General characteristic of the Russian work clothes market in 2007

    2. Specifics of the Russian work clothes market

    2.1. Textile industry is the foundation of work clothes market

    2.2. Using work clothes is the indicator of corporative culture and company’s image

    2.3. Specifics of pricing, demand and discounts system

    2.4. Work clothes leasing

    2.5. Regional aspect, specifics of distribution system

    2.6. Estimations and opinions of work clothes market participants

    3. Structure of foreign trade turnover of the Russian work clothes market

    3.1. Foreign trade turnover of professional work clothes goods (Commodity groups 6203 and 6204) in Russia in 2007

    3.2. Foreign trade turnover of work clothes goods (Commodity group 6211) in Russia in 2007

    4. Branch development trends of the Russian work clothes market

    5. The leaders of the Russian work clothes market and their characteristic

    5.1. Leading work clothes manufacturers

    5.2. Retail trade leaders of work clothes

    5.3. Wholesale trade leaders of work clothes

    5.4. Active participants of foreign trade turnover of work clothes

    The list of appendices to the report;

    quantity and names of tables, diagrams, schedules Tables:

    1.1. Mid-annual number of employment in the economy during 2003-2007 detailed on economic activity

    1.2. Leading manufacturers of work clothes in Russia detailed on annual turnover

    2.1. Wholesale mittens prices

    2.2. Wholesale working dressing grown prices

    2.3. Wholesale wadded trousers prices

    2.4. Wholesalers work clothes discounts system of Soyuzspecodezhda company

    2.5. Wholesalers work clothes discounts system of Liga specodezhdy company

    2.6. Regional retail traders of work clothes in Russia

    3.1. Volumes and trend of work clothes foreign trade turnover in 2006-2008

    3.2. Characteristic of TN foreign economic activity codes of commodity group WORK CLOTHES

    3.3. Import and export volumes of work clothes deliveries in 2007 detailed on TN codes of foreign economic activity

    3.4. Deliveries volumes of professional work clothes (Commodity groups 6203 and 6204) to Russia in 2007 detailed on consignors countries

    3.5. Import volume of professional work clothes (Commodity groups 6203 and 6204) to Russia in 2007 detailed on consignees

    3.6. Deliveries volumes of professional work clothes (Commodity groups 6203 and 6204) from Russia in 2007 detailed on consignees countries

    3.7. Export volume of professional work clothes (Commodity groups 6203 and 6204) from Russia in 2007 detailed on consignees

    3.8. Deliveries volumes of work clothes (Commodity group 6211) to Russia in 2007 detailed on consignors countries

    3.9. Import volume of work clothes (Commodity group 6211) to Russia in 2007 detailed on consignees

    3.10. Deliveries volumes of work clothes (Commodity group 6211) from Russia in 2007 detailed on consignees countries

    3.11. Export volume of work clothes (Commodity group 6211) from Russia in 2007 detailed on consignees

  • Перечень приложений

    Diagrams:

    1.1. Russian work clothes market capacity in 2003-2007

    1.2. Assortment structure of sewing industry products

    1.3. Leading players of work clothes market in Russia

    2.1. Share of domestic production textile on the Russian market

    2.2. Structure of Russian individual protective means market

    2.3. Sales structure of work clothes manufacturers detailed on industry sectors

    2.4. Shares of players on North-West region work clothes market

    3.1. Consignors countries geography of professional work clothes (Commodity groups 6203 and 6204) to Russia in 2007 in kind (TOP 10)

    3.2. Consignors countries geography of professional work clothes (Commodity groups 6203 and 6204) to Russia in 2007 in value terms (TOP 10)

    3.3. Consignees countries geography of professional work clothes (Commodity groups 6203 and 6204) from Russia in 2007 in kind (TOP 10)

    3.4. Consignees countries geography of professional work clothes (Commodity groups 6203 and 6204) from Russia in 2007 in value terms (TOP 10)

    3.5. Consignors countries geography of professional work clothes (Commodity group 6211) to Russia in 2007 in kind (TOP 10)

    3.6. Consignors countries geography of professional work clothes (Commodity group 6211) to Russia in 2007 in value terms (TOP 10)

    3.7. Consignees countries geography of professional work clothes (Commodity group 6211) from Russia in 2007 in kind (TOP 10)

    3.8. Consignees countries geography of professional work clothes (Commodity group 6211) from Russia in 2007 in value terms (TOP 10)

    Drawings:

    1. Example of the brief supplemental information on a company

    2. Analysis of financial figures of a firm "X"

    3. Analysis of foreign trade activities of a firm "X"

Другие исследования по теме
Название исследования Цена, руб.
Маркетинговое исследование рынка спецодежды и средств индивидуальной защиты (СИЗ)

Регион: Казахстан

Дата выхода: 30.09.17

70 000
Анализ рынка спецодежды в России в 2011-2015 гг., прогноз на 2016-2020 гг.

Регион: Россия

Дата выхода: 08.02.16

97 500
Маркетинговое исследование рынка хлопчатобумажных перчаток с ПВХ покрытием, в России, 2011-2014 гг.

Регион: Россия

Дата выхода: 14.04.15

94 560
Маркетинговое исследование рынка антипорезных перчаток в России в 2014 году

Регион: Россия

Дата выхода: 25.03.15

77 700
Рынок корпоративной и спецодежды для работников сферы обслуживания в России, 2011-2013 гг.

Регион: Россия

Дата выхода: 06.11.14

81 600
Актуальные исследования и бизнес-планы
  • Спецодежда (выпуск 3)
    АННОТАЦИЯ Целью исследования является анализ основных характеристик и перспектив развития российского рынка спецодежды. Задачи исследования: Для достижения поставленной цели были реализованы следующие задачи: ? Описание макроэкономической ситуации на Рынке ? Описание законодательства и стандартов отрасли ? Описание влияющих рынков ? Выделение основных сегментов Рынка ? Определение емкости и объема Рынка ? Описание особенностей ценообразования на Рынке ? Описание сбытовой структуры Рынка ? Описание объемов российского производства ? Выделить основных игроков на Рынке и произвести анализ их положения ? Выделить группы потребителей на Рынке в каждом сегменте ? Выделить и проанализировать тенденции на рынке
  • Рынок спецодежды
  • Исследование рынка спецодежды в России, 2011 год
    1 Введение 2 Методологическая часть 2.1 Описание типа исследования 2.2 Объект исследования 2.3 Цели и задачи исследования 2.4 География исследования 2.5 Время проведения исследования 2.6 Методы сбора данных 3 Макроэкономические факторы, влияющие на Рынок 3.1 Динамика валового внутреннего продукта 3.2 Промышленное производство 3.3 Уровень инфляции 3.4 Уровень доходов населения 3.5 Инвестиции 3.6 Розничная торговля 3.7 Уровень безработицы 4 Описание отрасли 4.1 Легкая промышленность России 4.1.1 Темпы роста рынка легкой промышленности 4.1.2 Импорт и экспорт легкой промышленности 4.1.3 Тенденции развития легкой промышленности 4.2 Описание влияющих Рынков. Рынок текстиля 4.2.1 Объем и темпы роста рынка текстиля 4.2.2 Сегментация рынка текстиля 4.2.3 Описание технических тканей 4.2.4 Основные количественные характеристики рынка тканей 4.2.5 Основные игроки на рынке тканей 4.2.6 Тенденции рынка текстиля 4.3 Инвестиционные проекты в отрасли 4.4 Законодательство и стандарты отрасли 5 Сегментация рынка 5.1 Определение продукции 5.2 Сегментирование в зависимости от конечного заказчика 5.3 Сегментирование продукции по основным наименованиям 5.4 Сегментирование спецодежды по европейским стандартам 5.5 Сегментирование спецодежды по отраслевым принадлежностям 5.6 Сегментирование Продукции по т…
  • Исследование рынка спецодежды
    Для северных районов применяются материалы, обладающие как защитными свойствами, так и морозостойкостью: от насекомых защищают ткани, пропитанные репеллентами (ароматизированными отпугивающими средствами), или материалы плотной структуры. Основное предназначение ткани, которая используется для производства спецодежды - защита. Ее уровень определяется эксплуатационными характеристиками ткани: составом, используемым сырьем, физико-механическими показателями (стойкостью ткани к истиранию и разрыву). Залогом качества спецодежды специалисты считают, прежде всего, использование в ее производстве современных высокотехнологичных тканей, которые обладают всеми необходимыми, с учетом специфики конкретной профессии, защитными характеристиками. Именно от тканей на 90% зависят уровень защиты, долговечность в носке и сохранение потребительских характеристик рабочей одежды. Основные производители дешевых смесовых тканей для массового выпуска недорогой спецодежды сегодня - это компании из Азии. А общепроизводственную одежду из спецтканей, подвергающуюся регулярному уходу (стирке, химчистке), поставляют европейцы. Ткани европейского производства в соответствии с требованиями ЕС характеризуются балансом всех ключевых показателей: прочностных, потребительских и защитных. Спецодежда из современных в…
Навигация по разделу маркетинговые исследования
  • Все отрасли
Без маркетингового исследования невозможно себе представить эффективную работу любого коммерческого предприятия. Поэтому точные исследования являются огромным конкурентным преимуществом. Так как маркетинговое исследование подразумевает целый комплекс работ, включающий в себя поиск, сбор, систематизацию и анализ данных на рынке, то самостоятельное его проведение не представляется эффективным. Выгоднее купить уже готовый маркетинговый отчёт или заказать индивидуальное исследование рынка. В нашем каталоге вы найдёте рыночные исследования практически по всем отраслям экономики и сможете скачать их сразу после оплаты. Наши специалисты также готовы подготовить индивидуальное исследование рынка по интересующему Вас товару или услуге.