МАРКЕТИНГОВЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ И РАЗРАБОТКИ

В каталоге представлены готовые маркетинговые исследования рынков практически по всем отраслям бизнеса. При анализе рынков товаров и услуг использовались современные методы маркетинговых разработок. Вы также можете заказать индивидуальные аналитические отчёты по различным товарам и рынкам.

Остались вопросы по содержанию маркетингового отчёта?

Заполните форму и персональный менеджер ответит на Ваши вопросы.

Я согласен(на) с пользовательским соглашением *

Найти исследование

Бесплатная аналитика

Russian frozen bread and bakery foods market: state and development under crisis conditions. (артикул: 02244 29294)

Дата выхода отчета: 1 Декабря 2008
География исследования: Россия
Период исследования: 2008
Количество страниц: 74
Язык отчета: Английский
Способ предоставления: электронный

Вы можете заказать данный отчёт в режиме on-line прямо сейчас, заполнив небольшую форму регистрации. Заказ отчёта не обязывает к его покупке. После получения заказа на отчёт с Вами свяжется наш менеджер.

Не нашли подходящее исследование?

Если данный отчёт Вам не подходит, Вы можете:

  • 1. Заказать обновление с уточнением структуры отчёта
  • 2. по Вашей теме
  • 3. по Вашей теме
  • Полное описание отчета

    Main research objectives are:

    1. Economic activity estimation in terms of analysis of business processes occurring on the Russian frozen bread and bakery foods market.
    The research period is 2003-2007.
    2. Development trends revelation of the Russian frozen bread and bakery foods market, expediency definition and possibilities of investors penetrate to it in conditions of turbulent market environment.
    The general trends and development forecasts of the Russian frozen bread and bakery foods market are considered over near-term outlook.

    Information sources:

    1. Reports of the Federal State Statistic Service, Ministry of Agriculture, and Russian Federal Customs Service.
    2. Companies press releases, branch and expert estimations of mass-media.
    3. Own informational resource and extensive enterprises database of Information Agency «CredInform North-West ».

    General conclusions:

    Russian frozen bread and bakery foods market is rather young.
    The capacity of frozen bread market has shown positive growth at level of 159.4% for last five years during 2003-2007. The market capacity increased at 101.9% in 2007 in comparison with 2006.
    The capacity of frozen bakery foods market (various kinds of frozen dough, finished baking goods: shortcakes, rolls, covers, triangles, etc.) has increased in 1.4 times in kind since 2003 as of the beginning of 2008.
    Development of frozen food market depends on considerable influence of crisis processes and great number of environmental factors. Note should be taken the consumption of common bakery foods sorts in Russia decreases at 1-3% annually that makes the frozen bread market attractive.
    Potential basis for frozen grain products manufacture is enterprises of baking industry. There are registered about 860 ones in Russia. And, the greatest part of enterprises is located in the Central federal region. Majority of bakery products is made in two regions – in Central and Privolzhskiy region.
    According to experts, approximately 5 large players are concentrated in the frozen bread market. Ones of the largest manufacturers in a frozen bakery foods segment are: Zvezdnyy (Moscow), Talosto, Khlebnyy Dom (Saint-Petersburg) and so on.
    Consumers of frozen bread and bakery foods are both industrial consumers (HoReCA sector, street-food segment, public catering establishments, cafe, and restaurants) and individual consumers.
    The greatest realization volume of frozen bread and bakery foods in Russia through channels of retail trade are grocery stores, markets and supermarkets.
    In the near future, in spite of crisis, demand development for frozen bread and half-finished product is expected in regions and the largest cities of Russia. Positions will be reached by those operators financially steady against crisis who correspond in full to consumer expectations.
    Therefore, market participants have started to realize projects for building of new capacities designed for frozen goods output. In turn, crisis can affect any phase of project: beginning from realization terms shift and project freezing to even full refusal of one. Application of necessary toolkit will allow reducing risks.
    In Russia in developing crisis processes conditions it is very important for companies management and TOP-managers to include in anti-recessionary plan some measures that associated with increase of firm economic safety. Ones of such measures can be the following: companies detailed check with respect to reliability (legal status, financial figures, market position and etc.) not only own partners, but new clients, and also revelation and estimation of business competitors’ activities that it will allow to decrease uncertainty risks.
    To assist in understanding of the Russian market participants, to check their reliability specially finance, and also for more information on participants of the Russian markets see created by «CredInform North-West» Branch Enterprises Databases and also Companies Directories.
    More detailed information on any firm can be received on-line at Agency website where in accessible form reference company data is presented not only, but also in comparative form its financial figures, foreign economic activity data and etc.

  • Подробное оглавление/содержание отчёта

    Contents:

    1. General characteristic of frozen bread and bakery foods market in Russia in 2007

    1.1. Market capacity of frozen bread and bakery foods
    1.2. Factors affecting the Russian frozen bread and bakery foods market development
    A. Role of bread in the Russian society.
    B. Industry legislation and regulation associated with bread.
    C. Negotiation process concerning a possible Russia's entry to the World Trade Organization.
    D. Price aspect.
    E. Manufacture volumes figures of baking industry.
    F. Population purchasing power.
    G. Competition level in the market.
    H. Frozen product advantages.
    I. Flour market environment in Russia.
    J. Crisis processes.

    2. Features of frozen bread and bakery foods market

    2.1. Manufacture of frozen bread and bakery foods
    2.2. Distribution organization of frozen bread and bakery foods
    2.3. Use of frozen bread and bakery foods in public catering
    2.4. Basic consumers groups of frozen bread and bakery foods
    - Corporate sector
    - Street-food segment
    - Individual consumers
    2.5. Analysis of estimations and participants opinions of frozen bread and bakery foods market

    3. Foreign trade turnover structure of frozen bread and bakery foods market

    3.1. Import of frozen half-finished dough products to Russia in 2007 (commodity groups 1905 and 1901200000)
    3.2. Export of frozen half-finished dough products from Russia in 2007 (commodity groups 1905 and 1901200000)

    4. Development prospects of frozen bread and bakery foods market

    5. Branch leading players characteristic of frozen bread and bakery foods market

    5.1. Leading manufacturers of frozen bread and bakery foods
    5.2. Basic foreign trade turnover operators of frozen bread and bakery foods

  • Перечень приложений

    Tables:

    1.1. Manufacturers price index of bread and flour expandable confectionery products detailed on subjects of Russia in 2008(9)
    1.2. Manufacturers price index of dry bakery products and flour durable confectionery products detailed on subjects of Russia in 2008(9)
    1.3. Bread and bakery products manufacture detailed on regions of Russia in 2003-2007 & the 1st half-year 2008
    1.4. Bread and bakery products manufacture in the Central, Privolzhskiy and Northwest federal regions in January-September, 2008
    1.5. Monthly average nominal accounting salary of field employers detailed on regions of Russia in 2003-2007 & 2008(8)
    1.6. Average consumer prices of wheat flour
    1.7. Comparative price analysis of Russian grain as of October 5 2005; January 31, 2007; July 30, 2008 & October 15, 2008
    2.1. Production regions capacities of bakery products manufacture
    2.2. Russian leading baking enterprises detailed on federal regions
    2.3. Profitability figures of various kinds of bread manufacture
    2.4. Manufacturers of frozen half-finished dough products detailed by kinds of output
    2.5. Annual turnover figures (2005-2007) and profit margin (2007) of basic frozen bread and bakery foods manufacturers
    2.6. Distribution of frozen products through retail trade channels
    2.7. Leading restaurants and cafe in Russia (TOP 20)
    2.8. Leading hotels with restaurants in Russia (TOP 20)
    2.9. Estimation of project payback on autocafe opening
    3.1. Volumes and dynamics of foreign trade turnover of frozen bread and bakery foods in 2005-2008 (9)
    3.2. Foreign trade activities codes characteristic of commodity group «FROZEN BREAD AND BAKERY FOODS»
    3.3. Import and export deliveries volumes of frozen bread and bakery foods in 2007 according to foreign trade activities codes (commodity group 1905, 1901200000)
    3.4. Delivery volumes of frozen bread and bakery foods to Russia in 2007 detailed on countries consignors
    3.5. Import volumes of frozen half-finished dough products to Russia in 2007 detailed on consignees, ТОР-10 (in cost value)
    3.6. Delivery volumes of frozen bread and bakery foods from Russia in 2007 detailed on countries consignees
    3.7. Export volume of frozen bread and bakery foods from Russia in 2007 detailed on consignors, ТОР-20 (in cost value)

    Diagrams:

    1.1. Russian frozen bread market capacity in kind
    1.2. Russian frozen dough market capacity in kind
    1.3. Price trend of extra white bread & rolls and buns in 2008(8)
    1.4. Average consumer prices of white/rye bread and & rolls and buns in Russia during 2003-2007
    1.5. Consumers price index on bakery products and cereals in Russia and separate countries of the European union in June, 2008 (% by December, 2007)
    1.6. Baking ovens manufacture in 2006-2007, 2008(9)
    1.7. Bread and bakery products manufacture in Russia in 2003-2007
    1.8. Bread and bakery products manufacture in 2008 (January-September)
    1.9. Russian flour market capacity in 2003-2007 in kind
    1.10. Russian flour market capacity in 2003-2007 in cost value
    1.11. Basic consumer groups of flour in 2007 in kind
    1.12. Flour manufacture in Russia in 2003-2007
    1.13. Flour manufacture in Russia detailed on months in 2007 and 2008(9)
    1.14. Export/import of flour to Russia in 2003-2007
    2.1. Consumption by consumers and households of various kinds of frozen products in Russia in 2006-2007
    3.1. Proportion of import and export trend of frozen bread and bakery foods in 2005-2008(9) in kind and cost value
    3.2. Consignors countries geography of frozen bread and bakery foods to Russia in 2007, TOP 10 (in kind and cost value)
    3.3. Consignees countries geography of frozen half-finished dough products from Russia in 2007, TOP 10 (in kind and cost value)
    4.1. Russian frozen bread market capacity in 2008-2011 in kind
    4.2. Russian frozen bread market capacity in 2008-2011 in cost value
    4.3. Russian frozen bakery foods market capacity in 2008-2011 in kind
    4.4. Russian frozen bakery foods market capacity in 2008-2011 in cost value

    Figures:

    1. Example of the brief supplemental information on a company
    2. Analysis of financial figures of a firm "X"
    3. Analysis of foreign trade activities of a firm "X"

Другие исследования по теме
Название исследования Цена, руб.
Российский рынок дрожжей: комплексный анализ и прогноз - 2023

Регион: Россия

Дата выхода: 30.03.23

88 500
Российский рынок карамели: комплексный анализ и прогноз - 2023

Регион: Россия

Дата выхода: 30.03.23

88 500
Российский рынок хлеба и хлебобулочных изделий: комплексный анализ и прогноз - 2023

Регион: Россия

Дата выхода: 30.03.23

88 500
Российский рынок смесей для приготовления хлебобулочных и мучных кондитерских изделий: комплексный анализ и прогноз - 2023

Регион: Россия

Дата выхода: 30.03.23

84 000
Российский рынок шоколада: комплексный анализ и прогноз - 2023

Регион: Россия

Дата выхода: 30.03.23

88 500
Актуальные исследования и бизнес-планы
  • Точки роста рынка кондитерских изделий
    Резюме Описание исследования О нас Оглавление Список таблиц Список графиков Точки роста рынка кондитерских изделий Точки относительного роста рынка кондитерских изделий Точки абсолютного роста рынка кондитерских изделий Точки высоких потребительских затрат на мясо птицы Розничные продажи кондитерских изделий в России Розничные продажи кондитерских изделий в России Абсолютный денежный прирост розничных продаж кондитерских изделий в федеральных округах Динамика розничных продаж кондитерских изделий в федеральных округах Динамика потребления кондитерских изделий на душу населения в России Розничные продажи кондитерских изделий в Центральном ФО Розничные продажи кондитерских изделий в Центральном ФО Абсолютный денежный прирост розничных продаж кондитерских изделий в Центральном ФО Динамика розничных продаж кондитерских изделий в регионах Центрального ФО Динамика потребления кондитерских изделий на душу населения в Центральном ФО Розничные продажи кондитерских изделий в Северо-Западном ФО Розничные продажи кондитерских изделий в Северо-Западном ФО Абсолютный денежный прирост розничных продаж кондитерских изделий в Северо-Западном ФО Динамика розничных продаж кондитерских изделий в регионах Северо-Западного ФО Динамика потребления кондитерских изделий на душу населения в Северо-Западно…
  • Анализ рынка карамели в России в 2007-2011 гг, прогноз на 2012-2016 гг

    СОСТОЯНИЕ РОССИЙСКОЙ ЭКОНОМИКИ
    Базовые параметры российской экономики
    Итоги вступления России в Таможенный союз
    Итоги вступления России в ВТО
    Перспективы российской экономики
    КЛАССИФИКАЦИЯ КАРАМЕЛИ
    СПРОС И ПРЕДЛОЖЕНИЕ КАРАМЕЛИ
    Предложение
    Спрос
    Баланс спроса и предложения
    ПРОДАЖИ КАРАМЕЛИ
    Натуральный объем продаж
    Стоимостный объем продаж
    Средняя розничная цена
    Соотношение розничной цены и инфляции
    Соотношение натурального, стоимостного объема продаж и розничной цены
    ПОТРЕБЛЕНИЕ КАРАМЕЛИ
    Численность потребителей
    Доля потребителей от населения
    Уровень потребления и средние затраты на покупку
    ПРОИЗВОДСТВО КАРАМЕЛИ
    Натуральный объем производства
    Цена производителей
    ПРОИЗВОДИТЕЛИ КАРАМЕЛИ
    Производственные показатели предприятий
    Финансовые показатели предприятий
    ЭКСПОРТ И ИМПОРТ КАРАМЕЛИ
    Баланс экспорта и импорта карамели
    Натуральный объем экспорта
    Стоимостный объем экспорта
    Цена экспорта
    Натуральный объем импорта
    Стоимостный объем импорта
    Цена импорта
    ЭКОНОМИЧЕСКИЕ ПОКАЗАТЕЛИ ОТРАСЛИ
    Финансовый результат отрасли
    Экономическая эффективность отрасли
    Инвестиции отрасли
    Трудовые ресурсы отрасли
  • Зефир и пастила: анализ потребительского спроса и мониторинг рынка. Ноябрь, 2016г.
    Отчет содержит актуальную информацию об основных индикаторах рынка зефира и пастилы (динамика потребительского спроса, средние цены на продукцию и т.д.) Отчет помогает ответить на следующие вопросы: Какие регионы России наиболее перспективны с точки зрения реализации продукции? Какой объем потребительского рынка можно занять? Какая ценовая политика будет наиболее эффективна для конкретного региона?
  • Исследование рынка хлебобулочных изделий
    1. Общая характеристика рынка хлебобулочных изделий
    1.1. Текущие рыночные тенденции
    1.2. Объемы производства в 2010-2011 гг.
    1.3. Сегментация местного производства по видам продукции (в соответствии с классификацией Росстата: "Хлебобулочные изделия пониженной влажности", "Хлебобулочные изделия длительного хранения упакованные", а также в разрезе «Хлебобулочные изделия длительного и недлительного хранения»)
    1.4. Объемы розничных продаж хлебобулочных изделий в 2010-2011 гг.
    2. Анализ конкурентной среды
    2.1. Выявление основных производителей хлебобулочных изделий на рынке Красноярского края
    2.2. Анализ крупных игроков (порядка 6 компаний)
    - профиль компании;
    - перечень выпускаемой продукции;
    - основные каналы сбыта;
    - показатели финансово-экономической деятельности.
    3. Анализ потребления
    3.1. Оценка объемов потребления хлебобулочных изделий в Красноярском крае
    3.2. Характеристика основной группы потребителей
    4. Выводы по результатам исследования
    4.1. Оценка емкости рынка
    4.2. Перспективы развития рынка хлебобулочных изделий в Красноярском крае

    ИСТОЧНИКИ ИНФОРМАЦИИ:
    1. База данных государственных органов статистики (информация по …
Навигация по разделу маркетинговые исследования
  • Все отрасли
Без маркетингового исследования невозможно себе представить эффективную работу любого коммерческого предприятия. Поэтому точные исследования являются огромным конкурентным преимуществом. Так как маркетинговое исследование подразумевает целый комплекс работ, включающий в себя поиск, сбор, систематизацию и анализ данных на рынке, то самостоятельное его проведение не представляется эффективным. Выгоднее купить уже готовый маркетинговый отчёт или заказать индивидуальное исследование рынка. В нашем каталоге вы найдёте рыночные исследования практически по всем отраслям экономики и сможете скачать их сразу после оплаты. Наши специалисты также готовы подготовить индивидуальное исследование рынка по интересующему Вас товару или услуге.