МАРКЕТИНГОВЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ И РАЗРАБОТКИ

В каталоге представлены готовые маркетинговые исследования рынков практически по всем отраслям бизнеса. При анализе рынков товаров и услуг использовались современные методы маркетинговых разработок. Вы также можете заказать индивидуальные аналитические отчёты по различным товарам и рынкам.

Остались вопросы по содержанию маркетингового отчёта?

Заполните форму и персональный менеджер ответит на Ваши вопросы.

Я согласен(на) с пользовательским соглашением *

Найти исследование

Бесплатная аналитика

State and development trends of the Russian frozen vegetables and fruit market (артикул: 01729 29294)

Дата выхода отчета: 20 Октября 2008
География исследования: Россия
Период исследования: 2003-2007
Количество страниц: 66
Язык отчета: Английский
Способ предоставления: электронный

Вы можете заказать данный отчёт в режиме on-line прямо сейчас, заполнив небольшую форму регистрации. Заказ отчёта не обязывает к его покупке. После получения заказа на отчёт с Вами свяжется наш менеджер.

Не нашли подходящее исследование?

Если данный отчёт Вам не подходит, Вы можете:

  • 1. Заказать обновление с уточнением структуры отчёта
  • 2. по Вашей теме
  • 3. по Вашей теме
  • Полное описание отчета

    Main research objectives are:
    1. Economic activity estimation in terms of analysis of business processes occurring on the Russian market of frozen vegetables and fruit market.
    The research period is 2003-2007.
    2. Revelation of development tendencies of the Russian frozen vegetables and fruit market, expediency definition and possibilities of investors penetrate to it in conditions of turbulent market environment.
    The general trends and development forecasts of the Russian market of frozen vegetables and fruit are considered over near-term outlook.
    Information sources:
    1. Statistical data of Federal State Statistic Service, and Russian Federal Customs Service.
    2. Companies press releases, branch and expert estimations of mass-media.
    3. Own informational resource and extensive enterprises database of Information Agency «CredInform North-West ».


    General conclusions:
    Now the frozen vegetables and fruit market is one of the largest food markets of Russia with high development trends and increase rates. So, the market capacity has increased at 24% in kind in 2007, in cost value – 33% of growth that indicates of market potential and growth prospects. In addition, the state undertakes measures on increasing of country food safety.


    The market is characterized by high frozen vegetables import deliveries and great frozen fruit (berries) export potential. At the same time the share of poor-quality vegetables, mixes and mushrooms grows in import structure, delivering from South East Asia region. Besides, the market is characterized by depth and width of commodity assortment.


    In all regions of Russia, and also in cities with high people concentration, market trends development moves differently, because of insufficient degree of regional markets saturation.


    The further market development will have a regional development vector. So, the increase of coverage market will occur at the expense of old customer stimulation and new client attraction from among customers and doing by them both individual, and repeated transactions or purchases.


    There are some factors that influence positive on the market viz: seasonal demand, growth of customers information awareness including households, time shortage for cooking, incomes growth, display of interest to the market on the third hand of food and dairy industry manufacturers, etc. Inhabitants of cities with a sufficient standard of living – about 15 thousand roubles, as individual consumers, prefer to buy vegetables and fruit.


    The largest Russian manufacturers of frozen goods are: ZAO «Khladokombinat Zapadniy», ZAO «Inko», OOO «Tomskaya prodovolstvennaya companiya», group of companies «Ledovo», «Ladoga-Fuds», etc.


    Modern trade formats of the frozen vegetables and fruit are supermarkets and food shops that occupy about 70% of market share. The private label product of well-known Russian trading networks is presented on the market as well, for example: «Perekrestok», «Pyaterochka», «Sedmoy kontinent», «Tander», «Kopeyka», «Kvartal».
    The brief information on the leading companies of the Russian frozen vegetables and fruit market is presented in the report as well. For more information on participants of the Russian frozen vegetables and fruit market see created by «CredInform North-West» Branch Enterprises Databases and also Companies Directories in which firms are grouped in terms of their main business activity in according with corresponding codes of Russian National Classifier of Economic Activities (OKVED).
    More detailed information on any firm can be received on-line at Agency website where in accessible form reference company data is presented not only, but also in comparative form its financial figures, foreign economic activity data and etc.

  • Подробное оглавление/содержание отчёта

    Contents:
    1. General characteristic of the frozen vegetables and fruit market in 2007
    1.1. Capacity of the Russian frozen vegetables and fruit market
    1.2. Appeal factors of the Russian frozen vegetables and fruit market
    1.3. Problems of the frozen vegetables and fruit market
    1.4. A state role in the Russian frozen vegetables and fruit market


    2. Features of the frozen vegetables and fruit market
    2.1. The Russian fresh agricultural crops market as a raw-material base for frozen vegetables and fruit manufacture
    2.2. Frozen vegetables and fruit manufacture
    2.3. Features of pricing and demand
    2.4. Regional aspect, distribution network features
    2.5. Participants estimations and opinions of the frozen vegetables and fruit market


    3. Foreign trade turnover structure of the frozen vegetables and fruit market
    3.1. Foreign trade turnover of frozen vegetables (commodity codes group 0710) in Russia in 2007
    3.2. Foreign trade turnover of frozen fruit (commodity codes group 0811) from Russia in 2007


    4. Branch development trends of the frozen vegetables and fruit market


    5. Leading branch players characteristic of the frozen vegetables and fruit market
    5.1. Leading manufacturers of frozen vegetables and fruit
    5.2. Wholesale trade leaders of frozen vegetables and fruit
    5.3. The largest operators of retail market
    5.4. Regional retail trade leaders of frozen vegetables and fruit
    5.5. Basic foreign trade turnover operators of frozen vegetables and fruit

  • Перечень приложений

    Tables:
    1.1. Leading manufacturers of potato, fruit and vegetables processing and conservation (TOP-6)
    1.2. Leading manufacturers of vegetables processing and conservation (TOP-20)
    1.3. Leading manufacturers of fruit and nuts processing and conservation (TOP-6)
    2.1. Cultivation areas under crops in households of all categories
    2.2. Cultivation potato areas in Russian regions in 2003-2007 in households of all categories
    2.3. Manufacture structure of principal kinds of agricultural products detailed on economies categories
    2.4. Manufacture of principal kinds of agricultural products by economies of all categories
    2.5. Manufacture structure of principal kinds of agricultural products detailed on categories of economies in 2003-2006
    2.6. Total gathering of potato, fruits and berries in households of all categories
    2.7. Productivity of basic agricultural crops in households of all categories
    2.8. Productivity of potato, fruits and berries in households of all categories
    2.9. Leading manufacturers of potato, table rhizocarpous and tuber crop cultures (TOP-20)
    2.10. Leading manufacturers on gathering of wild-growing fruits, berries and nuts (TOP-5)
    2.11. Leading manufacturers of fruit and berries cultures (TOP-20)
    2.12. Leading manufacturers of vegetables (TOP-20)
    2.13. Annual turnovers of the Russian frozen products manufacturers (TOP-4)
    2.14. Leading wholesale enterprises of frozen foodstuff (TOP-20)
    2.15. Leading retail trade enterprises of frozen products in unspecialized shops (TOP-20)
    3.1. Foreign trade turnover volumes and trends of frozen vegetables and fruit in 2005-2008
    3.2. Foreign trade activities codes characteristic of commodity group «FROZEN VEGETABLES & FRUIT»
    3.3. Import and export deliveries volumes of frozen vegetables and fruit in 2007 detailed on foreign trade activities codes (groups 0710 and 0811)
    3.4. Deliveries volumes of frozen vegetables to Russia in 2007 detailed on consignors countries
    3.5. Import volume of frozen vegetables to Russia in 2007 detailed on consignees (ТОР-20, in value terms)
    3.6. Deliveries volumes of frozen vegetables from Russia in 2007 detailed on consignees countries
    3.7. Export volume of frozen vegetables from Russia in 2007 detailed on consignees (ТОР-20, in value terms)
    3.8. Deliveries volumes of frozen fruit to Russia in 2007 detailed on consignors countries
    3.9. Import volume of frozen fruit to Russia in 2007 detailed on consignees (ТОР-20, in value terms)
    3.10. Deliveries volumes of frozen fruit from Russia in 2007 detailed on consignees countries
    3.11. Export volume of frozen fruit from Russia in 2007 detailed on consignors (ТОР-20, in value terms)
    Diagrams:
    1.1. Capacity of the Russian frozen vegetables and fruit market in 2003-2007 in kind
    1.2. Capacity of the Russian frozen vegetables and fruit market in 2003-2007 in value terms
    1.3. Segmentation of the frozen vegetables and fruit market
    1.4. Structure of the Russian regional frozen vegetables and fruit markets
    2.1. Cultivation potato areas in Russia in 2003-2007 in households of all categories
    2.2. Total gathering of basic agricultural crops in households of all categories
    2.3. Parity of the Russian and foreign manufacturers of frozen vegetables and fruit in Russia
    2.4. Rating of the largest participants in the Moscow frozen vegetables market in 2007 detailed on sales volumes
    2.5. Consumer demand seasonality of frozen vegetables and fruit
    2.6. Frozen vegetables and fruit consumption by Russian households
    2.7. Main places of frozen products sale
    3.1. Import and export proportion of frozen vegetables and fruit in Russia in 2005-2007
    3.2. Consignors countries geography of frozen vegetables to Russia in 2007, TOP 10 (in kind)
    3.3. Consignors countries geography of frozen vegetables to Russia in 2007, TOP 10 (in value terms)
    3.4. Consignees countries geography of frozen vegetables from Russia in 2007, TOP 10 (in kind)
    3.5. Consignees countries geography of frozen vegetables from Russia in 2007, TOP 10 (in value terms)
    3.6. Consignors countries geography of frozen fruit to Russia in 2007, TOP 10 (in kind)
    3.7. Consignors countries geography of frozen fruit to Russia in 2007, TOP 10 (in value terms)
    3.8. Consignees countries geography of frozen fruit from Russia in 2007, TOP 10 (in kind)
    3.9. Consignees countries geography of frozen fruit from Russia in 2007, TOP 10 (in value terms)
    4.1. Potential capacity of the Russian frozen vegetables and fruit market in 2008-2011
    Figures:
    1. Example of the brief supplemental information on a company
    2. Analysis of financial figures of a firm "X"
    3. Analysis of foreign trade activities of a firm "X"

Другие исследования по теме
Название исследования Цена, руб.
Российский рынок джемов: комплексный анализ и прогноз - 2023

Регион: Россия

Дата выхода: 03.04.23

88 500
Российский рынок свежего и приготовленного картофеля: комплексный анализ и прогноз - 2023

Регион: Россия

Дата выхода: 17.03.23

88 500
Российский рынок замороженных овощей: комплексный анализ и прогноз - 2023

Регион: Россия

Дата выхода: 17.03.23

88 500
Российский рынок замороженных овощей и фруктов: комплексный анализ и прогноз 2023

Регион: Россия

Дата выхода: 17.03.23

88 500
Российский рынок варенья и джемов: комплексный анализ и прогноз

Регион: Россия

Дата выхода: 20.07.21

58 500
Актуальные исследования и бизнес-планы
  • Анализ мирового рынка яблок в 2010-2014 гг., прогноз на 2015-2019 гг.
    МЕТОДОЛОГИЯ ПОДГОТОВКИ ОБЗОРОВ ГЛОБАЛЬНЫХ РЫНКОВ СОСТОЯНИЕ МИРОВОЙ ЭКОНОМИКИ Перспективы мировой экономики КЛАССИФИКАЦИЯ ЯБЛОК ПРОДАЖИ ЯБЛОК Баланс внешней и внутренней торговли яблоками ПРОИЗВОДСТВО ЯБЛОК Посевные площади Урожайность яблок Валовой сбор яблок ИМПОРТ ЯБЛОК Натуральный объем импорта Стоимостный объем импорта Цена импорта ЭКСПОРТ ЯБЛОК Натуральный объем экспорта Стоимостный объем экспорта Цена экспорта
  • Рынок моркови в России
    Цель исследования Охарактеризовать текущее состояние и перспективы развития рынка моркови в России. Задачи исследования 1.Определить объем, темпы роста и динамику развития российского рынка моркови в 2014 – 2016 гг. 2.Определить объем и темпы роста производства моркови в России в 2013 – 2016 гг. 3.Определить объем и структуру импорта в Россию и экспорта из России моркови в 2013- 2016гг. 4.Выявить факторы, которые оказывают влияние на развитие рынка свежих овощей в России. 5. Определить основные события, тенденции и перспективы развития рынка моркови в России в ближайшие несколько лет. Объект исследования Рынок моркови в России. Метод сбора данных Мониторинг материалов печатных и электронных деловых и специализированных изданий, аналитических обзоров рынка; Интернет; материалов маркетинговых и консалтинговых компаний; результаты исследований DISCOVERY Research Group. Источники получения информации Базы данных ФСГС РФ (Росстат). Печатные и электронные деловые и специализированные издания, аналитические обзоры. Ресурсы сети Интернет в России и мире. Экспертные опросы. Материалы участников отечественного и мирового рынков. Результаты исследований маркетинговых и консалтинговых агентств. Материалы отраслевых учреждений и базы данных. Материалы ВТО (World Trade Organization…
  • Анализ мирового рынка репчатого лука в 2006-2010 гг, прогноз на 2011-2015 гг
    СОСТОЯНИЕ МИРОВОЙ ЭКОНОМИКИ
    КЛАССИФИКАЦИЯ РЕПЧАТОГО ЛУКА
    ТЕХНОЛОГИИ ВЫРАЩИВАНИЯ РЕПЧАТОГО ЛУКА
    Выращивание репчатого лука из семян
    Выращивание репчатого лука из севка
    ПОСЕВНЫЕ ПЛОЩАДИ ПОД РЕПЧАТЫМ ЛУКОМ
    ПРОДУКТИВНОСТЬ РЕПЧАТОГО ЛУКА
    ПРОДАЖИ РЕПЧАТОГО ЛУКА
    ПРОДАЖИ РЕПЧАТОГО ЛУКА НА ДУШУ НАСЕЛЕНИЯ
    ПРОИЗВОДСТВО РЕПЧАТОГО ЛУКА
    СТРУКТУРА ДОБАВЛЕННОЙ СТОИМОСТИ
    ВНЕШНЯЯ И ВНУТРЕННЯЯ ТОРГОВЛЯ РЕПЧАТЫМ ЛУКОМ
    ИМПОРТ РЕПЧАТОГО ЛУКА
    Натуральный импорт
    Стоимостный импорт
    Цена импорта
    ЭКСПОРТ РЕПЧАТОГО ЛУКА
    Натуральный экспорт
    Стоимостный экспорт
    Цена экспорта
  • Исследование рынка резаного салата
    1. Методологические комментарии к исследованию
    2. Обзор рынка резаных салатов в Москве и МО
    2.1. Общая информация по рынку:
    2.1.1. Общая характеристика резаных салатов
    2.1.2. Классификация резаных салатов
    2.2. Объем и динамика рынка свежего резаного салата
    2.3. Емкость рынка М и МО (потенциал)
    2.4. Прогноз развития рынка. Темпы роста.
    2.5. Структура рынка:
    2.5.1. Структура рынка по месту выращивания (Москва, Московская область, прочее)
    2.5.2. Структура рынка по видам резаного салата
    2.5.3. Структура рынка по производителям, оценка доли импортных салатов
    3. Анализ импортных поставок резаного салата в РФ (по группам продукции)
    3.1. Объем и динамика импорта
    3.2. Структура импорта
    3.2.1. по странам-производителям (в натуральном и стоимостном выражении)
    3.2.2. по регионам получения (с выделением указанных областей)
    3.2.3. по видам резаного салата (в натуральном и стоимостном выражении)
    3.3. Преимущества и недостатки импортной продукции
    4. Анализ производства резаного салата в РФ (по группам продукции и по географии исследования).
    4.1. Основные производители
    4.2. Профили крупнейших производителей
    4.3. Анализ действующих площадей посадки салата (по видам и регионам)
    4.3.…
Навигация по разделу маркетинговые исследования
  • Все отрасли
Без маркетингового исследования невозможно себе представить эффективную работу любого коммерческого предприятия. Поэтому точные исследования являются огромным конкурентным преимуществом. Так как маркетинговое исследование подразумевает целый комплекс работ, включающий в себя поиск, сбор, систематизацию и анализ данных на рынке, то самостоятельное его проведение не представляется эффективным. Выгоднее купить уже готовый маркетинговый отчёт или заказать индивидуальное исследование рынка. В нашем каталоге вы найдёте рыночные исследования практически по всем отраслям экономики и сможете скачать их сразу после оплаты. Наши специалисты также готовы подготовить индивидуальное исследование рынка по интересующему Вас товару или услуге.